Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 14 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vyhodnocování dopravního hluku
Mejzlík, Martin ; Spies, Karel (oponent) ; Kudrna, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou dopravního hluku, jeho měřením a vyhodnocováním. Teoretická část se soustřeďuje jednak na základní informace o akustice, ale také popisuje a analyzuje zdroje hluku na styku pneumatika/vozovka. Dále se zabývá protihlukovými kryty a metodami pro měření dopravního hluku. Praktická část obsahuje popisy, výsledky a zhodnocení realizovaných měření hluku metodami CPX a SPB.
Automatizované měření akustického výkonu
Prát, Marek ; Hanák, Pavel (oponent) ; Schimmel, Jiří (vedoucí práce)
Tato semestrální práce se zabývá metodami pro měření a zpracování hladin akustického výkonu a výpočet nejistot měření podle mezinárodní normy ISO 3744:2010.
Hluková studie tepelného čerpadla
Gregorovičová, Eva ; Hejčík, Jiří (oponent) ; Jedelský, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce provádí hlukovou studii tepelného čerpadla, která je podstatná pro posouzení akustického komfortu osob. V práci je popsána teorie k základním pojmům, veličinám, měřicímu zařízení a ke zvolené metodě stanovení akustického výkonu. Následně jsou popsány akustické vlastnosti a technický stav měřeného tepelného čerpadla, jeho možné zdroje hluku a možnosti snížení jejich emisí. Pomocí intenzitní sondy je stanovena celková hlučnost zařízení podle metody skenovací dle ČSN ISO 9614-2. Na základě akustické mapy a frekvenčních spekter jsou identifikovány dílčí zdroje hluku tepelného čerpadla. Výsledné hodnoty z měření jsou porovnány s hodnotami od výrobce. Hluková situace je zhodnocena měřením a porovnáním naměřených hodnot s hygienickými limity. Dále jsou posouzeny návrhy protihlukových opatření, a jsou provedeny konstrukční návrhy protihlukových opatření pro konkrétní případ. Na závěr jsou realizována a experimentálně ověřena možná protihluková opatření. Výsledky potvrzují nutnost dalšího vývoje tepelných čerpadel pro snížení hlukových emisí.
Vyhodnocení hlukových emisí protihlukových povrchů vozovek
Mejzlík, Martin ; Spies, Karel (oponent) ; Kudrna, Jan (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je seznámit se s problematikou protihlukových povrchů vozovek, analyzovat zdroje hluku při interakci pneumatiky s vozovkou, seznámit se s principy protihlukových koberců a jejich vlastnostmi. Součástí práce je také celkové shrnutí metod používaných pro měření hluku z rozhraní pneumatika/vozovka a vyhodnocení některých dosud provedených měření na realizovaných úsecích s protihlukovými kryty. Hlavním cílem je vyhodnocení měření v Zádveřicích u Zlína.
Noise measurement of electric machines
Fodor, Viktor ; Vítek, Ondřej (oponent) ; Janda, Marcel (vedoucí práce)
This work discusses the problem of generating noise in electrical rotating machines, engines. First we explain what noise and sound is, its characteristics, its distribution in machines. Then we discuss the possible sources of noise in electrical motors and the possible reduction of noise. To verify the theory mentioned in this work, we will execute a noise measuring on an induction engine. Further we realize a measurement of the operating curve of the machine. Finally, we describe various measurements.
Hluková studie tepelného čerpadla
Gregorovičová, Eva ; Hejčík, Jiří (oponent) ; Jedelský, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce provádí hlukovou studii tepelného čerpadla, která je podstatná pro posouzení akustického komfortu osob. V práci je popsána teorie k základním pojmům, veličinám, měřicímu zařízení a ke zvolené metodě stanovení akustického výkonu. Následně jsou popsány akustické vlastnosti a technický stav měřeného tepelného čerpadla, jeho možné zdroje hluku a možnosti snížení jejich emisí. Pomocí intenzitní sondy je stanovena celková hlučnost zařízení podle metody skenovací dle ČSN ISO 9614-2. Na základě akustické mapy a frekvenčních spekter jsou identifikovány dílčí zdroje hluku tepelného čerpadla. Výsledné hodnoty z měření jsou porovnány s hodnotami od výrobce. Hluková situace je zhodnocena měřením a porovnáním naměřených hodnot s hygienickými limity. Dále jsou posouzeny návrhy protihlukových opatření, a jsou provedeny konstrukční návrhy protihlukových opatření pro konkrétní případ. Na závěr jsou realizována a experimentálně ověřena možná protihluková opatření. Výsledky potvrzují nutnost dalšího vývoje tepelných čerpadel pro snížení hlukových emisí.
Pracovní podmínky obsluhy v kabinách traktorů s odlišnou výkonností při orbě.
REITMAJER, Jan
V této bakalářské práci byla popsána problematika vývoje kabiny traktorů a jejich konstrukce. Dále zde byl popsán hluk a výkonnostní rozdělení traktorů. V praktické části byla sledována hluková expozice v místě obsluhy traktoru při orbě. Pro měření byly vybrány tyto traktory: New Holland T8040, Fendt Vario 716, Case Puma 230 CVX, New Holland T7050, John Deere 8530 a Kirovec K-701. Vybrané traktory se vzájemně lišily výkonností, stářím a druhem výrobce. Měření bylo prováděno v délce jedné pracovní směny, tj. 8 hodin zaznamenávání dat do paměti přístroje.
Automatizované měření akustického výkonu
Prát, Marek ; Hanák, Pavel (oponent) ; Schimmel, Jiří (vedoucí práce)
Tato semestrální práce se zabývá metodami pro měření a zpracování hladin akustického výkonu a výpočet nejistot měření podle mezinárodní normy ISO 3744:2010.
Určení hladin akustického výkonu tepelného zařízení stanovením akustické intenzity
Wagnerová, Klára ; Doložílek, Miroslav (oponent) ; Jedelský, Jan (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá metodikou určování hladin akustického výkonu tepelných zařízení a stanovováním akustické intenzity jako primární měřené veličiny. V práci jsou popsány charakteristiky akustických parametrů a principy akustického měření. Metoda měření v bodech dle ČSN EN ISO 9614-1 je zde porovnána s metodou skenování ČSN ISO 9614-2.Metody jsou hodnoceny teoreticky i dle výsledků experimentálního měření. Práce zahrnuje také popis vytvořeného modelu, který hodnotí akustické měření dle kritérií bodové metody. Model je navržen pro měřicí řetězec Strojírenského zkušebního ústavu, s.p.
Vyhodnocení hlukových emisí protihlukových povrchů vozovek
Mejzlík, Martin ; Spies, Karel (oponent) ; Kudrna, Jan (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je seznámit se s problematikou protihlukových povrchů vozovek, analyzovat zdroje hluku při interakci pneumatiky s vozovkou, seznámit se s principy protihlukových koberců a jejich vlastnostmi. Součástí práce je také celkové shrnutí metod používaných pro měření hluku z rozhraní pneumatika/vozovka a vyhodnocení některých dosud provedených měření na realizovaných úsecích s protihlukovými kryty. Hlavním cílem je vyhodnocení měření v Zádveřicích u Zlína.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 14 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.